W związku z nowelizacją ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (zmienionej ustawą z dnia 19 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19, Dz.U.2020.1086) informujemy, że Przedsiębiorca NIE MA OBOWIĄZKU SKŁADANIA COMIESIĘCZNYCH OŚWIADCZEŃ O STANIE ZATRUDNIENIA ORAZ WYKAZU PRACOWNIKÓW.
Przedsiębiorca jest jednak obowiązany poinformować tut. Urząd w formie oświadczenia wraz z kalkulatorem oraz pismem wyjaśniającym zmiany (druki dostępne tutaj) o każdej zmianie danych, mających wpływ na wysokość wypłacanego dofinansowania w terminie 7 dni roboczych od dnia uzyskania informacji o jej wystąpieniu.
Składający oświadczenie jest zobowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia".
W przypadku zmiany danych jw. mających wpływ na wysokość dofinansowania Powiatowy Urząd Pracy ustala wysokość następnej transzy z uwzględnieniem zmian zgłoszonych przez przedsiębiorcę.
ROZLICZENIE OTRZYMANYCH ŚRODKOW – DOFINANSOWANIE 15zzb, 15zze USTAWY „COVID-19"
W związku z koniecznością rozliczenia otrzymanego dofinansowania z art. 15zzb oraz 15zze ustawy z dnia 2 marca o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, prosimy korzystających z niego Przedsiębiorców o złożenie dokumentów potwierdzających:
- prawidłowość wykorzystania środków, o których mowa w §1 ust. 1 umowy,
- zatrudnienie pracowników, na których otrzymał dofinansowanie przez okres wskazany w §2 ust. 2 umowy.
Wykaz dokumentów:
- formularz rozliczeniowy (dostępny tutaj)
- kopia deklaracji rozliczeniowej ZUS DRA,
- kopia imiennego raportu miesięcznego o należnych składkach i wypłaconych świadczeniach ZUS RCA (jeżeli dotyczy),
- kopia imiennego raportu miesięcznego o wypłaconych świadczeniach i przerwach
w opłacaniu składek RSA, - kopia listy płac lub innego dokumentu potwierdzającego wypłatę wynagrodzenia pracownikom objętym umową (m.in. potwierdzenie przelewu wynagrodzenia, potwierdzenie przelewu składek do ZUS).