od dnia 1 stycznia 2022 r. do dnia 15 kwietnia 2022 r.
nabór wniosków o udzielenie JEDNORAZOWEJ dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy i małemu przedsiębiorcy w wysokości do 5000 zł przyznawanej na podstawie Rozdziału 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz. U. 2021 poz. 371 z późn. zm.) z uwzględnieniem przepisów określonych w art. 15zze4 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. 2021 poz. 2095 z późn. zm.).
Wnioskodawcy muszą spełniać m.in. następujące warunki:
- na dzień 31 marca 2021 r. prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności kodem:
Pkt | Kod PKD 2007 |
| 56.30.Z - Przygotowywanie i podawanie napojów |
| 93.29.A - Działalność pokojów zagadek, domów strachu, miejsc do tańczenia i w zakresie innych form rozrywki lub rekreacji organizowanych w pomieszczeniach lub w innych miejscach o zamkniętej przestrzeni |
| 93.29.Z - Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna |
Oceny spełnienia niniejszego warunku dokonuje się na podstawie danych zawartych w rejestrze REGON w brzmieniu na dzień 31 marca 2021 r.
- przychód z tej działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w grudniu 2021 r. był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub w lutym 2020 r., lub we wrześniu 2020 r., lub w listopadzie 2021 r.
- na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców nie mieli zawieszonej działalności gospodarczej na dzień 31 marca 2021 r.
- posiadać status mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy, o którym mowa odpowiednio w art. 7 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 – Prawo przedsiębiorców.
Wnioski należy składać wyłącznie w formie elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl do powiatowego urzędu pracy właściwego terytorialnie ze względu na siedzibę mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy.
Wnioski złożone w wersji papierowej nie będą rozpatrywane.
Wypłata dotacji nastąpi jednorazowo po zaakceptowaniu Wniosku przez PUP, nie później niż w terminie 2 dni roboczych, na rachunek wskazany przez przedsiębiorcę we Wniosku.
Dotacja podlega zwrotowi przez mikroprzedsiębiorcę albo małego przedsiębiorcę w całości na rachunek bankowy powiatowego urzędu pracy, z którego otrzymał dotację, jeżeli nie wykonywał działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji.
Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy. Należy pamiętać, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.
O dotację mogą również ubiegać się mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników.
Na otrzymanie niniejszej dotacji, nie będzie miał wpływu fakt otrzymania dotacji przyznawanej na postawie art. 15zze4 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
Środki pochodzące z dotacji nie podlegają egzekucji sądowej ani administracyjnej. Środki te, w razie ich przekazania na rachunek płatniczy, są wolne od zajęć na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.
Starosta może przeprowadzić kontrolę wobec mikroprzedsiębiorcy albo małego przedsiębiorcy, któremu udzielono dotacji, w okresie 3 lat liczonych od dnia udzielenia dotacji, m.in. w zakresie:
1) wydatkowania dotacji zgodnie z przeznaczeniem;
2) właściwego dokumentowania dotacji.
Wnioski rozpatrywane będą zgodnie z kolejnością ich wpływu, pod kątem formalnym i merytorycznym. Powiatowy Urząd Pracy nie ponosi odpowiedzialności za awarię powodującą brak dostępu do platformy praca.gov.pl, niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.
Wartość dotacji stanowi pomoc publiczną mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, o której mowa w Komunikacie Komisji – Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 (Dz. Urz. UE C 91 I/1 z 20.03.2020r. ze zm.).
Do wniosku o udzielenie dotacji Wnioskodawca dołącza wypełniony Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków.
UWAGA! W ww. formularzu należy wykazać całą pomoc jaką otrzymał przedsiębiorca.
W razie pytań bądź wątpliwości bliższe informacje można uzyskać pod numerem telefonu:
29 74 261 66 wew. 260.